måndag 1 april 2013

2013-02-18 Dag 4

Idag efter frukosten tog vi bussen ner till fyren. Där gick vi i Maspalomasöknen och tittade på all sand. Det blåste en del så vi var inte så sugna på att bada i havet. Sen gick vi igenom restaurangstråket. Har man bara vägarna förbi kan det bli lite tjatigt med alla som vill få en att äta middag på just deras restaurang. Vi gick vidare och stannade till på Penguioni istället som ligger vid Varadero. Där åt vi omelett och drack en öl i solen med utsikt över havet.




Sen shoppade vi saker i matbutiken och gick igenom Varadero. När vi kom ut på andra sidan gick vi och fikade på ett ställe. Sen blev vi lite trötta och gick strandpromenaden hem igen.


När vi kom tillbaka lämnade vi sakerna vi handlat och gick ner till poolbaren. Där passade jag på att äta en pizza för jag var hungrig igen. Det är så smidigt att man kan äta precis när man vill och hur mycket man vill. Utan att tänka på pengarna. Man behöver inte ens äta tillsammans alltid. Sen satt vi där och hade det mysigt i solen. Jag testade deras internet som var gratis. Tyvärr fungerade det bäst ute vid poolerna. Där var det lite svårt att se på skärmen om solen var stark.

Efter en stund gick vi över till andra poolen och drack en Sangria och tittade på solnedgången. Utsikten är väldigt fin från hela hotellet. Där satt vi tills vi började frysa. Tyvärr blir det snabbt kyligt när solen går ner.



Sen var det dags för dusch och finkläder på för att äta middag i restaurangen. På kvällarna får man inte ha shorts på sig där. Jag var inte så hungrig då jag redan ätit en massa under dagen så åt bara lite och fler efterrätter.



Efter maten tog jag och sambon en taxi in till Playa Del Sol. Har ni tittat på tvprogrammet så vet ni vad det är för något. Har ni missat detta så kan jag berätta att det är ett dansbandsställe, ägt av svenskar. Nu gillar vi inte dansband men vi tyckte det var roligt att gå ner där ändå. Vi drack drinkar och lyssnade på Ingez som spelade. Vill man äta har de en svensk meny. Efter en flamencoshow tröttnade vi och gick vidare till Yumbo, ett köpcentrum med många restauranger, som låg alldeles bredvid. Där tittade vi på en transshow istället som var mycket roligare. Där satt vi tills vi blev trötta och tog en taxi hem igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar