måndag 1 april 2013

2013-02-15 Dag 1

Denna morgon ringde klockan 4:30. Dags att göra sig redo för flyget igen. Denna gång skulle vi åka till Gran Canaria och Meloneras med sonen och svärmor med man. Jag packade lite frukost och sen körde vi till Sturup. Efter incheckningen satte vi oss i cafédelen och åt mackor och drack lite kaffe. Så vi vaknade till liv. Sen tog vi en runda i Tax Free-butiken som vanligt. Men utan att handla något. Vi tycker det är roligare att handla på plats.


Klockan 8:10 gick flyget som denna gång var TUI Fly med Fritidsresor. Det gick ganska snabbt. 5 timmar. Under flygfärden fick vi väldigt god vegetarisk mat och se filmerna Modig och någon annan som handlade om Rom. Jag struntade i lurarna på ditfärden och lyssnade på musik i min iPhone istället. Jag hade sett första filmen och lurarna kostar 50:-. Jag och sambon roade oss med våra drinkpaket istället. Det var ju semester.


När vi landade hämtade vi våra väskor för att sen ta bussen till det lyxiga hotellet H10 Playa Meloneras Palace. Där skålade vi i champagne och fick hjälp med transport av väskor till våra rum som låg bredvid varandra. Lagom stora rum med en liten terass och svag utsikt över havet om man sträckte på sig lite. Buskar och träd skymde lite. Men det gjorde inte så mycket för det var sällan vi satt där.


Denna gång hade vi All Inclusive på hotellet så vi bestämde oss för att gå och äta lunchen direkt när vi lämnat väskorna. Vi hann precis med det innan de stängde. Där fanns bord efter bord med mat och andra godsaker som glass och bakelser. Jag testade salladsbuffén med just glass och bakelse till efterrätt. Här skulle jag stortrivas.


Efter maten gick vi och inspekterade området. Där fanns 2 poolområden där det ena var för vuxna med en saltvattenpool med utsikt över havet. Den andra var större och såg mysig ut den också. Hotellet är så stort så det tar en liten stund att gå mellan de olika poolerna. Vi tog en drink vid stora poolen i poolbaren La Choza. Det var bara att visa upp sitt kort man fått för att ta del av All Inclusive. Denna bar hade även lite varmrätter och efterrätter.





Efter drinken vilade jag en stund för jag kände att den vanliga flygmigränen var på väg. Efteråt mådde jag mycket bättre igen och var redo för nya äventyr.

Vi möttes upp vid bufférestaurangen klockan 20 och åt middag. Här fanns mängder av mat som salladsbord, gottebord, varm mat i olika varianter, brödhörna, osthörna, kött och fiskhörna och pastahörna. Ja det mesta man kan tänka sig vilja ha. Där fanns allt från nyttig mat till onyttig. Så det var bara att välja vilket humör man var på. Efter maten blev det såklart efterrätt. Tyvärr ser dessa efterrätter godare ut än vad de smakar. Vi som är vana vid socker och grädde i bakelser kanske blev lite besvikna. Men de var goda ändå.


Efter maten gick vi och tittade på en magikershow som hotellet ordnade. De har uppträden varje kväll. Där satt vi tills vi höll på att somna. Det var bara att inse att första kvällen orkade man inte så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar