tisdag 1 april 2014

2014-03-24 Berlin Dag4

Idag vaknade vi till sista dagen i Berlin, för denna gången i alla fall. Vi gick ner och åt frukost redan klockan 8 för att hinna med lite innan vi skulle åka.

Vi gick inom den fina ekologiska butiken igen och handlade lite. Jag köpte en tvål som luktade ljuvligt gott. Varför köpte jag inte fler? Standard är också att köpa med sig Chlorellatabletter. Varför vet jag inte riktigt.

Sen gjorde vi vid oss och checkade ut på hotellet vid 12.

Eftersom våra åkbiljetter gick ut vid 12:30 så tog vi bussen direkt till flygplatsen. Det var väldigt tidigt eftersom flyget inte skulle gå förrän 17:55 men vi kunde ju ha roligt där också. Vi tog en fika på ett bagelcafé innan vi lämnade våra väskor och gick igenom säkerhetskontrollen.

Där kom vi till en samlingslokal för olika gater. Där fanns ett fik, en pub och en taxfreebutik. Vi kikade lite på parfymerna men tyckte de var dyra. Vi köpte med oss 2 Whiskey istället. Alltid bra att ha hemma.

Vi satt mest vid puben och drack någon öl och sen vid caféet och tog en fika. Flyget var försenat en halvtimme. Vilket ju var lite typiskt när vi var så tidiga. Men tiden gick ganska snabbt ändå.

Flyget hem gick väldigt snabbt på kanske 40 minuter. Även där bjöds det på dricka och snacks. Vi hade en väldig tur när vi kom fram på Kastrup och fick våra väskor direkt samt att tåget kom inom 10 minuter. Väl i Malmö gick vi inom och hämtade upp katterna och tackade kattvakterna innan vi tog en taxi hem.