lördag 11 februari 2012

2012-01-31

Efter frukosten gick vi den långa promenaden till Playa Del Ingles strand. Där åt vi omelett på Sol Habana och njöt av havsutsikten. Vi tänkte gå ner och bada fötterna lite men såg att hela stranden var full av brännmaneter. Där vågade definitivt inte jag gå i, som t om är rädd för vanliga ofarliga maneter. Manetplockare hade fullt upp med att plocka upp alla så man inte skulle trampa på de.

Vi gick vidare en liten bit och hamnade på Pub Dragon. Där envisades vi med att sitta ute i solen, även om det blåste massor. De undrade om vi verkligen ville det. Jadå! Där satt vi och smuttade på en vars en drink och solade i blåsten och fick sand i ögonen. Men bättre kunde man nog inte ha det ändå. Vi var utomlands, där var sol, såklart vill man sitta i den då. Jag tog en Tequila Sunrise och Jonas tog Irish Coffée och juice.

Efter drinken var vi sugna på promenad igen och drog vidare norrut. Där hamnade vi efter ett tag på ett ställe som heter El Carretón. Där stannade vi till en liten stund och tog en öl. Ja, man måste ju handla något varje gång man ska låna toaletten. De är dåliga på offentliga toaletter. Där satt vi och tittade på en äldre man som var lite för full för sitt eget bästa och jiddrade med både trottoarkanter, personalen och gäster. Stackars frun som satt tyst bredvid.

När vi gick vidare hittade vi restaurangen Tango som Ving tipsat om. Så nu visste vi var den låg, eller? Här började vi få lite ont i fötterna. Det var en bra promenad denna dag. Sen kom vi äntligen fram till rondellen vid långa backen igen och bestämde oss för att även denna gång pausa på puben där. Jag som var så nyfiken på hur Kasbah såg ut hittade inte det denna gången heller. Jag kunde tänka mig att gå dit på dagen men absolut inte på kvällen.

Sen bestämde vi oss för att gå till Faro 2 där vi köpte lite goda drickor. Vi passade även på att äta middag där. Vi gick förbi Broncemar II och tänkte att vi absolut inte ville gå dit igen. Satte oss på ett annat ställe och där satt vi en stund men det kom aldrig någon så vi gick vidare runt hörnan. Där hittade vi guldstället Altstadt Düsseldorf. Med utsikt ut från köpcentret beställde vi pizza och sallad. Väldigt trevlig personal.

När vi kom tillbaka satte vi oss vid poolen en stund i solen tills det började bli kallt. Då förflyttade vi oss till terassen där vi tog en drink och lyssnade/tittade på VH1. Vår lilla huskatt kom på besök och tiggde lite chips. Sen blev vi kalla och trötta och la oss vid 21:30. Dessa promenader! ;-)