onsdag 4 januari 2012

2009-01-31

Idag fick vi gå upp tidigt för vi skulle åka på utflykt till Puerto de la Cruz och Loro Parque. Den stora djurparken som ligger där. Där åkte vi på slingriga vägar bland höga berg i en evighet kändes det som. Men vi fick se Teide (vulkanen) på avstånd med snö på toppen. Kändes lite märkligt.


När vi var framme kl 10 så spanade vi in parken och alla fina djur som delfiner, späckhuggare, sjölejon, vit tiger, pingviner m.m. Måste säga att det är den finaste och mest välskötta djurpark jag någonsin varit på.


Vi åt en ganska dyr lunch där som bestod av pommes och sallad eftersom där inte fanns så mycket vegetariskt. Sen gick vi rundor i parken till 16:30 då bussen skulle komma och hämta oss.


Resan hem var ganska jobbigt och jag kände mig nästan åksjuk av att åka på dessa slingriga vägar när man var trött. Lite höjdskräck. Jag skulle aldrig våga köra bil där kan jag säga.


När vi äntligen var framme vid hotellet igen så packade vi våra väskor så de skulle vara klara till morgondagens hemfärd. Tråkigt. Sen gick vi till den mexikanska restaurangen igen eftersom den blev något av en favorit den också. Det blev tacos och fajitas. Jag testade på det kanariska vinet som var gott.

Efter maten var vi bara tvungna att gå inom engelska puben och ta den där sista ölen och säga hejdå. Sorgligt. Mannen fick sin tröja. Efter resan blev vi vänner på Facebook så det var ju kul.

Sista natten! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar