söndag 8 januari 2012

2010-01-19

Denna gången var det dags att åka till Egypten. Där hade ingen av oss varit innan så det skulle bli väldigt intressant.

Vi gick upp lite i 3:00 på natten. Tog en taxi till Sturup vid 4:00. Detta var väldigt dumt för där fick vi vänta i 3 timmar innan flyget gick. Vi som ville vara ute i god tid. Nu hade vi väldigt gott om tid. Vi åt lite frukost och handlade lite i taxfree-butiken. Sen tog flyget ca 5 timmar.

Ca kl 13:00 lokal tid var vi framme på Hurghadas flygplats. Där tog vi bussen till hotellet. Vilket lyxigt hotell, Grand Seas Resort. Nära till stranden och fint poolområde. Men lite långt från staden. Vilken värme dessutom. Det här gillade vi skarpt. Sambon testade att bada i havet och sen satte vi oss vid poolområdet och åt pizza och drack det lokala ölet Stella.

Efter vi suttit där en stund gick vi tillbaka till hotellrummet och bytte om och gick och satte oss på uteserveringen och tog en drink. Klockan 19:30 var vi så där löjligt trötta så då gick vi och la oss.