tisdag 3 januari 2012

2009-01-25

Kl 3:30 gick vi upp efter ca 2 timmars sömn. Jag är nämligen flygrädd och detta var första gången på ett tag som jag skulle flyga. Vi tog en taxi kl 5:00 till Sturup där vi direkt inhandlade en öl efter incheck för att lugna nerverna. Jag köpte ett Cosmopolitan-kit att ha på hotellet.

Flyget gick 7:35 och under resan hann vi med bacardi & sprite, gin & tonic, Wall-E, Mamma Mia, iPod, trängsel och sånt som hör till. Vi landade ca 12:00 lokal tid (13:00 svensk). Efter det åkte vi buss till Los Gigantes på snurriga små vägar mellan bananplantager och höga berg.

Vi var framme på hotellet Tamaimo Tropical vid 12:45 där vi checkade in. Där hamnade vi i en sjukt fin 2-rumslägenhet med stor terass med fin utsikt.

Det första vi gjorde efter att ha skålat i skumpa var att gå till affären Dia som låg på andra sidan vägen och shoppade tills de stängde. Det var tydligen siesta. Sen åt vi mackor, drack en Dorada och och tog en dusch. Sen var det dags för upptäcksfärd.

Vi kollade in poolerna och tog en öl och solade lite tills solen försvann bakom taket. Då gick vi en runda ner mot havet och spanade in det gigantiska berget som byn fått sitt namn efter och gjorde även ett besök till den "naturliga" poolen. Sen var det dags för matjakt.

Vi hittade en fin restaurang där vi fick Sangria. Vi åt Spansk Tortilla, soppa och pizza. Sen efter en öl vinglade vi hemåt och stöp i säng. Kl 20:30 rättare sagt. Trötta. :)