onsdag 11 januari 2012

2011-02-10

Efter den vanliga frukosten på terassen gick vi de få meterna till poolen och solade i ca 2 timmar. Idag var det riktigt varmt så det blev både ett bad och en drink i poolbaren.

Efter ett tag blev vi hungriga och gick till ett chill-outställe vid stranden som heter La Sirena. Här åt vi baguetter och sallad med utsikt över Lobos Island, Isla de Lobos. Varmt och mysigt. Här kunde man t om sitta i solstolar och ha sand under fötterna. Sen gick vi vidare utmed havet och strandpromenaden och hittade ett annat ställe med havsutsikt där vi tog en jättegod drink. Det var nästan för varmt att sitta i solen denna dag så vi orkade inte sitta där så länge utan traskade vidare igen. Gick inom en affär som hade allt möjligt krims krams. Sen blev det kaffe och kaka på terassen och därefter lite mer solning vid poolen tills det började bli kyligt. Då förflyttade vi oss tillbaka till terassen och åt ost och drack sangria.

Sen var vi redo för utflykt igen och bestämde oss för att gå norrut istället och till ett köpcenter som ligger där. Där köpte vi en Aloe Vera kräm för vi hade lyckats bränna oss lite i solen idag. Efter insmörjning var det dags för kvällsmat igen. Denna gång bestämde vi oss för att testa den italienska restaurangen som låg i närheten av hotellet. Väldigt trevlig personal och väldigt god mat. Vi åt Penne med spenat och Tagliatelle Diablo. Detta är ett annat hett restaurangtips, tyvärr kommer jag inte ihåg vad den heter. Men den låg på andra sidan vägen nära hotellet och in på en sidogata. Sen var vi åter sådär jättemätta så vi inte orkade göra något annat än att gå tillbaka till hotellet och sitta på terassen och dricka en cosmopolitan och lyssna på musik. Det fick bli tidigt sänggående pga djurparksvisit dagen efter.