onsdag 11 januari 2012

2011-02-07

Vi gick upp klockan 4 på morgonen för att göra oss redo för taxin som skulle komma klockan 5. Dags att åka till Sturup igen. Halv åtta gick flyget först mot Göteborg. En liten miss som vi inte hade sett. Mycket drygt. Där hämtade vi upp fler passagerare och flög sedan vidare mot Fuerteventura. Ca klockan 13:30 lokal tid var vi framme och tog bussen till Corralejo.

Med lite småhuvudvärk efter resan gick vi till poolbaren och åt en sallad och en macka. Till det fick det bli en Tropical öl. Mådde genast mycket bättre.

Efter det utforskade vi hotellet Brisamar som är lite lagom stort. 2 våningshus där man antingen har balkong eller terass. Vi fick terass vilket jag var glad över. Sen gick vi vidare ut på stan och spanade in den. Där fanns en massa affärer och restauranger precis utanför hotellet. Perfekt. Sambon handlade en leopardhandduk för solning. Sen gick vi ner en runda till stranden som var lite kall eftersom solen höll på att gå ner. Därefter tyckte vi det var lika bra att handla lite grejer till kylen så vi letade upp en matbutik. Det slutade med att vi kom ut med öl, ost och sprit och ingen mat. Vi skyllde på tröttheten efter flyget.

Vi gick tillbaka till hotellet och vilade en stund och fräschade till oss. Sen var det dags för middag. Vi hittade en mysig liten restaurang där vi åt pizza, omelett, kanariepotatis och sallad. Sen blev det en promenad som slutade på en irländsk pub. Där började man känna av resan för mycket så vi gick tillbaka till hotellet ganska snabbt igen.