måndag 16 januari 2012

2011-02-11

Efter en lång natt med magont bestämde vi oss för att strunta i djuren denna dag. Min känsliga och laktosintoleranta mage gillade inte den italienska maten tydligen. Det visade sig dessutom att jag råkat ställa klockan helt fel. Istället för 7:15 så var den bara 5:15. Jag hade nämligen inte ställt om klockan till lokal tid och lyckades tydligen tänka på fel håll. Snopet! Tyckte väl det var lite väl mörkt ute. Jag gick och la mig igen. Sen när vi vaknade åt vi frukost och bestämde oss för att istället gå en lång promenad ut till den stora stranden Las Dunas.

Vi gick och gick och så kom vi äntligen till början av det här naturreservatet som bestod av sand och lite småbuskar. Där blev det en varm promenad i ett ökenlandskap. Ca 5 km senare var vi äntligen framme vid hotellet som ligger där ute vid stranden. Där hittade vi efter en stund ett litet matställe där vi kunde dricka en massa vatten och äta lunch. Vi ångrade lite att vi gick ut dit för det var ganska långt, och alldeles för varmt med bara en 50 cl vatten. På matstället fick vi sitta mitt i solen men lyckades svepa in oss i kläder vi hade med oss så vi inte skulle bränna sönder oss. Vi åt baguette och omelett. Efter en stund fick vi skydd för solen. När vi hade lyckats svalka oss lite så gick vi ner till strandkanten och la oss och solade lite. Underbar strand och underbart fint vatten. Vattnet var ganska varmt men vi badade aldrig. Vi vågade inte stanna så länge för vi kände att vi höll på att bränna oss. Vi tog bussen tillbaka till hotellet.




Väl tillbaka satt vi först och slappade på terassen sen fick det bli en vilstund innan det var dags för kvällsmat. Vi var helt slut efter den här varma promenaden. Vi gick till en kinarestaurang där vi åt ris och tofu. Som vi längtat efter tofu. Det verkar inte vara så vanligt på kanarieöarna. Lägg märke till de fina morotsfigurerna. Efter en stund kände jag mig alldeles yr så vi fick gå till hotellet igen. Jag hade antagligen bränt mig för mycket i solen och fått lite solsting eller något. Jag la mig i soffan framför tvn och sambon gick och handlade lite godis. Det fick bli hotellmys istället denna kväll. Det behövde vi nog. Med massor, massor av vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar